Kammerat Adam

Mobilklippekort der udløber

Jeg bruger sjældent S-toget. Når jeg gør er det om vinteren og jeg køber mine billetter ved hjælp af DOT app'ens mobilklippekort.

Disse klippekort udløber af, for mig, uransagelige årsager efter et år.

Hvorfor de udløber efter så kort tid er mig en gåde. De burde da kunne bruges mindst indtil priserne ændrer sig - og når det sker kunne de bare regne om.

Jeg har lige fået en besked fra DOT om at mit mobilklippekort snart udløber og at jeg skal henvende mig til DSB for at få de resterende klip refunderet på min NemKonto.

I beskeden står:

"For at få refunderet dine mobilklip, skal du henvende dig skriftligt til DSB Kundecenter.

Husk at oplyse navn, telefonnummer og CPR-nummer. Beløbet vil blive overført til din NemKonto."

Og så er der et link til DSBs almindelige "Spørg om DOT Mobilbilletter app"-formular.

Det er en https-side, så den del er i orden.

Det, der er knap så fint er at DSB sender en email tilbage med kopi af alle oplysningerne!

Det vil sige at navn, adresse, mobiltelefonnummer og CPR-nummer sendes fra DSB til mig uden nogen som helt sikkerhed for at email'ens indhold ikke opsnappes undervejs.

Må man overhovedet det?

Når jeg kigger på hvordan email'en nåede frem til mig, så sendte proxy-dmz.dsb.dk den videre til esa3.nnit.c3s2.iphmx.com. Når man slår iphmx.com op får man at vide at det er registreret og ejet af "Data Protected" i Kirkland, Washington. Det er godt nok betryggende, DSB!

(.nnit. lyder som NNIT, der har sloganet "Conscience driven. Value adding". Hm.)

2018-05-28 ★ 0 kommentarer

Tilføj kommentar...
(HTML er ikke tilladt i teksten, alle URLs bliver automatisk vist som links)
+ =

Om Kammerat Adam

Kammerat Adam er Adam Sjøgrens dansksprogede weblog. Mine billeder gemmer sig ovre på asjo.org; de engelsksprogede udgydelser findes på koldfront.dk.
Mere ...

Tidligere

 

Arkivet...