Kammerat Adam

Kommentér

For at undgå kommentar-spam, er der mange websites der kræver at man udfylder en CAPTCHA, eller logger ind med en konto hos et firma som Twitter, Facebook, Google eller endda Microsoft GitHub.

Jeg har valgt en mere gammeldags måde at undgå spam på.

For at tilføje en kommentar, skal du:

¹ Som for eksempel Thunderbird, Pan, slrn eller Gnus (indbygget i Emacs).

Ny internetudbyder

🕦︎ - 2020-02-01

Jeg har i mange år været kunde hos Fullrate. Så mange at mit kundenummer er 4-cifret og starter med 1. De par gange jeg har haft ringet til kundeservice har det moret mig, når jeg har oplyst de 4 cifre og personen i den anden ende har siddet og ventet på de resterende.

(Mit SlashDot bruger-id er 6086, hvilket heller ikke er særligt interessant eller imponerende.)

For 11 år siden købte, dengang, TDC Fullrate. En lidt bekymrende udvikling, men det viste sig ikke at gøre den store forskel - Fullrate kørte videre, ihvertfald fra mit synspunkt som kunde, på ca. samme vis.

Nu sker der så det, at Fullrate og youSee "flytter sammen". Så vidt jeg kan forstå betyder det at alle Fullrates kunder overføres til at blive youSee-kunder, både af navn og rent teknisk, og Fullrate forsvinder.

Se dét er straks værre!

Jeg har tre ting at være bekymret for i anledning af ændringen:

Da annonceringen af sammenlægningen fortalte at man kunne henvende sig til Fullrates kundeservice hvis man havde spørgsmål, skrev jeg og spurgte om de tre ting følger med til youSee.

Jeg fik ganske hurtigt at svar om at "fastnet"-nummeret naturligvis følger med og at det hele bliver overflyttet.

Et kvarter senere kom der en opfølgning til svaret - desværre var det første svar lidt for hurtigt, for youSee tilbyder ikke IPv6.

Jeg spurgte derfor om det nye youSee-abonnements pris, da jeg får en dårligere service forventer jeg naturligvis en lavere pris, ligesom jeg bad om at få bekræftet at jeg stadig vil kunne sætte reverse DNS for IPv4-adressen selv.

Svaret hertil var at det ved de ikke noget om og tilmed blev jeg anbefalet at vente til mit abonnement er overflyttet til youSee og så spørge youSees kundeservice derefter!

Det svar kan jeg ikke bruge til noget, så jeg bad dem om at sende mine spørgsmål videre til en voksen.

Ok, helt sådan formulerede jeg det ikke, jeg bad dem om at sende spørgsmålet videre til nogen hos youSee der kan svare. Det kunne ikke lade sig gøre. Efter 11 år med samme ejer og en forestående overflyttelse af samtlige abonnenter kan det ene firmas kundeservice ikke svare på og heller ikke sende grundlæggende spørgsmål om sammenlægningen videre til det andet firma.

Jeg sidder tilbage og forsøger at samle kæben op fra gulvet.

Fortalte jeg at overførslen sker "i løbet af foråret"? Det er den information, der er, om hvornår ens abonnement forringes.